Om din virksomhed er på on-premise SharePoint, eller I er rykket på SharePoint-Online, så kender du sikkert problemet:
Der er ingen i virksomheden, der rigtigt forstår, hvordan SharePoint virker, og derfor bliver funktionaliteten ikke brugt optimalt. Og serveren kører altid kun på halv kraft, fordi der ikke er nogen, der ved, hvordan man optimerer den.
For at sikre, at I for fuldt udbytte af jeres Sharepoint, kan I leje en Sharepoint konsulent hos os. Vi kalder det Sharepoint Admin-As-A-Service.
I lejer en Sharepoint konsulent, som tager hele ansvaret for, at installationen fungerer optimalt, og samtidig sørger for at assistere brugerne, så de får de bedste muligheder og al den hjælp, de har brug for. Din Sharepoint konsulent er desuden ansvarlig for, at Sharepoint installationen har så høj oppetid som muligt.
Vi aftaler nogle faste dage, hvor vi er til stede on-site hos jer, og sikrer kommunikation med IT-afdelingen og et tids-rum til support for brugerne. Disse dage suppleres med en eller flere dage off-site, hvor vi remote sikrer, at alle services og servere har det, som de skal. Alt i alt tager vi ejerskab for serverne – og eventuelt også de applikationer, I har kørende på jeres SharePoint-farm.
Med SharePoint Online er der naturligvis ikke helt samme behov for overvågning af servere, da det er det, man betaler Microsoft for. Men har man behov for en support-funktion til brugere, er tilbuddet også gældende til SharePoint Online kunder.Hvordan kan aftalen se ud?
Herunder er et forslag til, hvordan en løsning kunne se ud – men vi vil langt hellere tage udgangspunkt i jeres behov – så I er velkomne til at kontakte os, så finder vi den løsning, I har brug for.
Løsningen kan indeholde følgende:
- En dag om ugen on-site hos virksomheden er vi til rådighed for brugerne til eventuelle spørgsmål og dag-til-dag problemer
- To dage om måneden for at sikre, at jeres SharePoint-server er optimalt konfigureret, og at alle services fungerer, som de skal, og rapporterer tilbage om serverens tilstand.
- 5 månedlige opkald til kontakt-konsulenten med spørgsmål
- Kvartals-møde med rådgivning om yderligere konfigurationer m.m.
Ekstra services
- Ekstra support-spørgsmål
- Overvågning af serverne